1. Klub "Senior+" zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
  2. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
  3. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do oficjalnej strony internetowej : klubseniora.swieciechowa.pl
  4. Data publikacji strony internetowej: 1.06.2020 r.
  5. Data ostatniej aktualizacji dotyczącej zmiany wyglądu, struktury informacji lub sposobu publikowania: 1.06.2020 r.
  6. Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
  7. Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2020 – 03-30
  8. Metoda przygotowania oświadczenia:

Procedura wnioskowo- skargowa

1. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.

2. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

3. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

4. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

5. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

6. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

7. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona Internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich:

Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dane teleadresowe podmiotu publicznego:

Klub "Senior+" w Święciechowie

ul. Kościelna 4

64-115 Święciechowa Tel. 797 - 767 - 006 E-mail: kontakt@klubseniora.swieciechowa.pl Strona internetowa: http://klubseniora.swieciechowa.pl/

Obsługa osób niepełnosprawnych:

1. Sprawy osób niepełnosprawnych obsługiwane są przez kierownika jednostki w pokoju nr 5 (I piętro budynku, drzwi naprzeciwko wejścia do Klubu).

2. Niepełnosprawnym ruchowo umożliwiono korzystanie z telefonu znajdującego się w poufnym pomieszczeniu, gdzie osoba taka może samodzielnie, znając numer wewnętrzny telefonu, poprosić właściwego pracownika o pomoc w załatwieniu sprawy.

3. Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:

Osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się (zwane dalej „osobami uprawnionymi') - klienci Klubu "Senior+" w Święciechowie, w celu załatwienia sprawy w Klubie mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza - przewodnika.

Osoby uprawnione zobowiązane są zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza języka migowego, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Klubie ( z wyłączeniem sytuacji nagłych), kontaktując się z Klubem podając datę oraz godzinę wizyty w Klubie oraz sposób przekazania informacji zwrotnej.

Po otrzymaniu zgłoszenia Klub "Senior+" zapewni pomoc tłumacza języka migowego w terminie wyznaczonym przez osobę uprawnioną. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia przekazana zostanie informacja o niemożliwości załatwienia sprawy w terminie wskazanym, z wyznaczeniem możliwego terminu realizacji świadczenia lub wskazaniem na inną formę jego realizacji.

Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form:

e-mail na adres: kontakt@klubseniora.swieciechowa.pl

telefonicznie na nr 797 767 006
 

drogą pocztową na adres: Klub "Senior+" w Święciechowie, ul. Kościelna 4, 64-115 Święciechowa.

Usługa tłumacza języka migowego jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.

Osoba uprawniona ma także prawo do skorzystania, w celu załatwienia sprawy w Klubie, z pomocy wybranej przez siebie osoby, w celu ułatwienia porozumienia się z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu sprawy (wybrana osoba powinna mieć ukończone 16 lat).

4. Ułatwienia na stronie internetowej:

Strony internetowe posiadają specjalnie przygotowaną wersję dla osób słabowidzących pod adresem internetowym http://klubseniora.swieciechow... spełniające wymagania dostępności. Po kliknięciu w prawym górnym rogu w okienko z obrazkiem osoby niepełnosprawnej pojawi się opcja wyboru rozmiaru czcionki, kontrastu oraz tryb domyślny lub nocny.

Skróty klawiszowe:

Dostępne są domyślne skróty klawiszowe, która oferuje dana przeglądarka.

5. Dostępność architektoniczna:

1. Budynek : Klub "Senior+" w Święciechowie ul. Kościelna 4

Do budynku prowadzą 2 wejścia, oba od strony ul. Kościelnej, w tym jedno od strony parkingu Urzędu Gminy.

Przy wejściu od strony ul Kościelnej prowadzą schody bez podjazdu dla wózków inwalidzkich, zabezpieczone bramką, bez podjazdu dla wózków inwalidzkich. Do wejścia od strony parkingu Urzędu Gminy prowadzi podjazd dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Szeroki ciąg komunikacyjny na parterze oraz piętrze budynku pozwala na swobodne poruszanie się osób niepełnosprawnych ruchowo.

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze i na 1 piętrze.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Budynek posiada windę.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Przystosowano pomieszczenie do poufnego załatwiania spraw wraz z telefonem kontaktowym dla osoby niepełnosprawnej.

 

Koordynatorem do spraw dostępności jest Kierownik Klubu "Senior+" Monika Poprawa-Dorabiała. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 797 767 006